Vienna Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A. Vienna Insurance Group nigdy nie wysyła do swoich klientów korespondencji z prośbą o podanie bądź zmianę hasła do logowania czy innych danych osobowych. Jeśli otrzymasz tego typu korespondencję zarówno drogą elektroniczną jak też listownie prosimy nie odpowiadaj na nią oraz niezwłocznie skontaktuj się z naszą infolinią 801 300 900 i powiadom nas o tym.
Przy logowaniu się do aplikacji OFE Rachunek najlepiej korzystać z komputerów domowych. Należy unikać używania w tym celu komputerów w miejscach publicznych np. w kawiarniach internetowych. Już po zalogowaniu się do aplikacji OFE Rachunek nie opuszczaj komputera, dopóki nie skończysz pracy, nie wylogujesz się i nie zamkniesz przeglądarki.
Na komputerze, z którego logujesz się do aplikacji OFE Rachunek powinno zostać zainstalowane oprogramowanie antywirusowe wykrywające programy szpiegujące i trojany oraz oprogramowanie typu firewall. Należy pamiętać, aby było ono regularnie aktualizowane. Wskazane jest również okresowe skanowanie komputera, w poszukiwaniu wirusów oraz innego złośliwego oprogramowania. Używaj tylko legalnego oprogramowania. Regularnie aktualizuj nie tylko oprogramowanie antywirusowe, ale również przeglądarki internetowe i system operacyjny. Nie otwieraj wiadomości i załączników z nieznanych źródeł. Mogą one zawierać wirusy i inne niebezpieczne elementy.
W przeglądarkach internetowych regularnie usuwaj pliki tymczasowe.
Do aplikacji OFE Rachunek loguj się wyłącznie ze strony www.viennapte.pl. Nigdy nie loguj się do OFE Rachunku poprzez linki zamieszczone w otrzymanych mailach. Nie zalecane jest również uruchamianie aplikacji poprzez Ulubione (Internet Explorer) czy poprzez Zakładki (Firefox, Opera) oraz poprzez strony znalezione w wyszukiwarkach. Zanim zalogujesz się sprawdź czy adres strony jest poprawny.
Zanim zalogujesz się do aplikacji OFE Rachunek sprawdź czy strona, na której się znajdujesz jest szyfrowana (świadczy o tym symbol zamkniętej kłódki) oraz czy strona posiada ważny certyfikat bezpieczeństwa. Nie lekceważ komunikatów przeglądarki o błędnym bądź nieaktualnym certyfikacie. Jeśli takie zdarzenie będzie miało miejsce to nie loguj się do aplikacji i powiadom o tym nas.
Nie przekazuj innym osobom swojego loginu i hasła do aplikacji OFE Rachunek. Nie zapisuj ich również w miejscach łatwo dostępnych dla innych. Najlepiej zapamiętaj je. Dobrą praktyką jest zmiana hasła przynajmniej raz w miesiącu. Bezpieczne hasło powinno się składać z co najmniej dwóch typów znaków: małych i dużych liter oraz cyfr. Nie zgadzaj się na zapamiętywanie twojego hasła w przeglądarce. Najlepiej wyłączyć tę opcję w ustawieniach programu. Dobrze jest też sprawdzać datę ostatniego logowania do aplikacji OFE Rachunek.
Po zakończeniu pracy z aplikacją OFE Rachunek wyloguj się i zamknij okno przeglądarki.
Zabezpiecz się przed przeglądaniem historii przeglądanych stron w aplikacji OFE Rachunek (oraz innych aplikacji korzystających z bezpiecznego połączenia https).
Rekomendujemy następujące przeglądarki przy korzystaniu z aplikacji OFE Rachunek: